לחוויית גלישה אופטימלית באתר זה אנו ממליצים לגלוש דרך אחד הדפדפנים הבאים- Edge, Chrome, Safari, Firefox

העגלה שלך

5 טיפים כלליים לאימון כושר יעיל

פורסם ע"י Daniel Zrihen בתאריך
5 טיפים כלליים לאימון כושר יעיל

מרבית הטיפים לאימוני כושר יעילים שתמצאו, יתמקדו בביצוע, בטכניקות ובאסטרטגיות אימון. לא שאלו לא חשובים (הם חשובים מאד!), אלא שטיפים כאלו תוכלו למצוא בשפע. אנחנו מבקשים לחלקו אתכם טיפים נוספים, שעשויים לתרום מאד ליעילות האימון ובעיקר ליכולת שלכם להתמיד באימונים לאורך תקופה. 


רגע לפני שאנחנו משתפים אתכם בטיפים שלנו, מהי ההגדרה ליעילות? השגת תוצאות תוך ניצול מקסימלי של המשאבים. כלומר: אימון יוכתר כיעיל כל עוד תצליחו להפיק תוצאות מרשימות מפרק הזמן העומד לרשותכם. ואיך תוכלו לעשות את זה? 


1.אתם חייבים לאהוב את סוג האימון

אי אפשר לדבר על יעילות מבלי לדבר על סוג האימון, וכעת נסביר: ניקח לדוגמא שני מתאמנים באימוני ריצה - אחד מהם אוהב מאד לרוץ ואילו השני מאד לא אוהב לרוץ. עם זאת, נתוניהם הפיסיים ונקודות הפתיחה של שניהם, זהים. אפשר לשער כי המתאמן בעל התשוקה לריצה, יהיה ככל הנראה יעיל יותר והישגיו יהיו מרשימים יותר. המסקנה ברורה: בכדי שתוכלו להפיק את המרב מהאימון, עליכם להתחבר אליו.  


2.גוונו את האימונים שלכם 

האם כדאי להתאמן באותו אימון לאורך תקופה? התשובה היא שלא. באופן טבעי, כעבור X זמן, אתם עלולים לחוש מיצוי ושחיקה (כן, גם אם מדובר על אימון הרצועות שהכתרתם כפייבוריט שלכם). ולכן, האסטרטגיה הנכונה היא לשלב בין כמה סוגי אימונים במקביל, או לחילופין להחליפם בכל כמה חודשים. כך, להבת המוטיבציה נשארת בוערת, ההתמדה נשמרת וכך גם היעילות הגבוהה. 

כדאי לכם לבדוק:

3.התאמנו במקום שמפרה אתכם ומעורר בכם השראה

כידוע, המון מתאמנים בוחרים להאזין למוסיקה תוך כדי האימון. מדוע? משום שהמוסיקה נותנת להם GOOD VIBES, תורמת לאווירה התוססת של האימון ומשאירה אותם "ערים". אנו מציינים זאת בכדי להמחיש עד כמה גירויים חיצוניים שאינם קשורים ישירות לאימון, עשויים לתרום ליעילות שלו. מסיבה זו, אנו ממליצים לכם בחום להתאמן במקומות המזינים את הגוף והרוח שלכם. מקום האימון יכול הסלון הביתי, הגינה מתחת לבית או הסטודיו אליו אתם רשומים.


4.הקשר שבין הפסקות יזומות ליעילות גבוהה

לכאורה, אין נוסחה פשוטה יותר: ככל שמתאמנים יותר, כך עושים טוב יותר לגוף וכך התוצאות מרשימות יותר. בגדול, הנוסחה הזו נכונה. עם זאת, חשוב לשלב בתוכה עוד משתנה אחד: הפסקות. מבלי שתאפשרו לגוף שלכם לנוח בין אימון לאימון (וגם בזמן האימונים), היעילות שלכם עלולה להתערער:

  • היעדר מנוחה עלול לגרום לתשישות מנטלית וכאבים פיסיים (פציעות)
  • כתוצאה מכך, שגרת האימונים נקטעת = היעילות נפגעת
  • גם ספורטאים תחרותיים משלבים בשגרת האימונים שלהם מנוחות. עשו זאת גם אתם!

5.אכלו לפני האימון!

לאכול או לאכול? זו השאלה! והתשובה? ברור שלאכול! כשם שהרכב הפרטי שלכם לא יוכל לנייד אתכם ללא דלק, כך גופכם לא יוכל לתפקד במהלך האימון ללא אנרגיה זמינה. תנו לגופכם בוסט אנרגיה באמצעות פרי לדוגמא, שיתרום באופן ישיר ליעילות גבוהה. 

← לפוסט הקודם פוסט הבא →